luni, 3 iunie 2013

Ziua a saptea

Consumatorul Rac

Si imi trimit astia mii de mailuri sa ma tina la curent. Ca au oferte si au ceva nou pentru mine si si-au dat ei seama ce vreau si ce nu vreau si de ce. Stiu, nu va apucati sa ma priviti exasperati, stiu ca e marketing, ca doar sunt in breasla, cum s-ar zice.
Se ia un comportament. Se pune la miscroscop. Se studiaza. Se incadreaza omul intr-o categorie si se numeste "consumator". Si se trage linie si se trece la urmatorul comportament.

Numai va spuneam asa, cum imi trimit ei mie mailuri. Care "ei"? Cei care va trimit si voua. Si va anunta toate cele importante: sa nu uitati sa platiti facturi. Sa nu uitati sa cititi presa. Sa nu uitati sa va setati alarma si sa va retusati profilul si sa verificati contul si conturile si conturile celelalte si sa nu care cumva sa uitati parola, ca...atat a fost destinul vostru virtualo-modern!

Ce m-a apucat acuma damblaua asta cu mailul?

Pai m-am abonat si eu la horoscop, sa imi zica astrele cum imi merge. Ca ma bine-dispune. Colega mea de birou, Neli, e Leu. Si imi povesteste ca, mai nou, campania de marketing se face dupa zodie si ascendent. Ca a incercat sefu' sa adauge variabila asta in ecuatie pentru campania de vandut pantofi. Si cica a mers. De unde si-a dat seama? Revenue, cum zice americanu', ca de la el vine marketingul.
S-a scris cate un mesaj diferit pentru fiecare zodie, au modificat standul in magazin dupa zodii (inclusiv culoarea rafurilor), si s-au impartit fluturasi prin tot orasul. Si au crescut vanzarile. Si acum suntem la moda.

Da. A venit o doctoranda de la ISE ieri sa ii ia sefului interviu. Ca vrea sa scrie un studiu de caz la marketing despre metoda lui revolutionara.

Asa ca m-am abonat la horoscop. Sa imi zica in fiecare zi cum imi va merge. Si de atunci, imi vin mii de mailuri, care ma invata cum sa ma imbrac, cum sa vorbesc, imi spun care imi sunt defectele si calitatile si care imi sunt cuvintele preferate.

Am devenit un consumator Rac.

Neli zice ca mi-au spalat horoscoapele creierul. Ca mi-am pierdut ratiunea.

Eu nu mai cred nimic. Doar ca mi-au blocat astia mailul si nu am vazut la timp factura de la Electrica. Si mi-au taiat curentul. Si nu, Marte nu era degradat, sau retrograd. Whatever. Cum zice americanul.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu