marți, 28 mai 2013

Ziua a cincea

"Ba! Stai, ba, unde te grabesti asa! Nu vrei sa vezi ceasul asta misto? E de la Paris, e Rolex, mancati-as!"

"Petre! Petre! Stai, nu fugi asa, inca nu a venit autobuzul de 5, degeaba te grabesti. E decat 4 si mama ne asteapta. Stiu ca ti-e foame, Petre, stiu ca te-ai saturat de drumul asta greu, Bucurestiul de departe cu autobuzul, si Dacosul ala s-a stricat pe drum. Nu fii suparat. Petre, nu pleca! Unde mergi, Petre, de ce nu ma astepti?"

Femeia cade in genunchi in autogara, in dreptul semnului care arata Garbova de Sebes.

"Curva! M-ai mintit tot timpul asta, si ai venit bortoasa dupa mine, si acuma vrei sa te iau. Ca nu pot io sta linistit, sa ma duc la munca, ca inainte, sa imi iau tigari de care vreau io, si sa pip in casa, daca vreau. Ce ii trebe ei, auzi, sa nu mai pip in casa, ca ii face rau copilului. Ce copil, ca nu e al meu. I-am spus eu, sa nu se joace cu mine, ca nu ii merge! Bine ca nu ma mai vede, sa stea acolo si sa boceasca, ca nu o baga nimeni in seama, curva. Ca cica sa vina ajutorul social si atunci avem bani. Da' de unde crede ea ca am atatia bani, sa ii cumpar ei haine si medicamente si ce ii mai trebe? Ca nici copilul ala nu a fost in stare sa il faca sanatos. Cine stie cu cine l-a facut, si mi-l arunca mie acuma in carca, ca lasa ca Petre e baiat bun si iarta. Am 25 de ani, si femei is peste tot. Si ma duc io inapoi la nenea Ilie, sa ma ia la el. Ii explic io ce s-o intamplat si de unde atata necaz pe capul meu, ca m-am trezit cu asta dupa mine in Bucuresti, si nu am avut ce sa-i fac. O sa zica sa o iau. Cum sa o iau, nenea Ilie, daca nu ii copilul meu? De ce sa cresc eu handicapatii altora? Da ce, crezi ca is azil? Ia-ma, nenea Ilie, inapoi la matale, si iti matur curtea, fac tot ce zici. Si nu mai fur, nenea Ilie, nu mai fur. Si ma duc si la biserica aia a vostra, daca vrei, numa ia-ma inapoi.
De ce nu am stat la Bucuresti? Da' ce sa fac acolo? Tiganie si viata scumpa, si cu asta gravida dupa mine, nu am avut unde sa stau si unde sa muncesc, si mi-a mancat toti banii. Am sunat-o pe mama, ca mi-am incarcat Cosmote-ul, si o zis sa viu acasa, ca ma asteapta. Si dupa aia, o sunat-o curva, si i-o zis ca vine si ea cu mine. Ca ii copilul meu. Si mama, ce sa zica, haidati draga, ca doar este o camera acolo in fundul curtii si puteti sta aci.

Io fug in Spania, la a lu' Secretaru'. Sa mor io daca nu. Da-o dracului de viata si de tinerete, ca una am, si pe aia sa mi-o manc cu o nebuna.

Nu ii copilul meu, stiu io. Ma minte, toate ma minte pe mine, ca is baiat bun. Si Petrica tace. Ui ca nu mai tac, nu mai tac!"

"Frate, ai un foc? Vrei un ceas? Am unu' bengos, bre, si te vad baiat cu stil".
"Ce vrei, ma?"
"Hai ma, da-mi un foc, esti baiat cu stil, nu vrei un ceas?"
"Nu vreau, ma, crezi ca mie imi arde de ceas? O plecat nebuna? Nu ai auzit-o pe una plangand in autogara?"
"Tu ai batut-o, ma? O venit acuma politia sa o ia, ca facea ca toti dracii. O dus-o la spital. Da ce i-ai facut?"
"Ce sa-i fac, frate, io nimic. Se tine de mine ca zice ca ii gravida."
"Hai ma cu mine, te fac domn, ca te vad baiat subtire. Hai ca trimit oameni in Germania, pleaca in seara asta, si mai am un loc. Vrei?"
"Du-te ma, ca tu ma minti".
"Sa mor io, nu fii fraier.Mai am un loc si ai scapat. Faci si tu un ban cinstit, si vii peste cateva luni, cand se mai calmeaza apele. Sa nu te gaseasca politia ca ai pus-o".
"Bine, ma, hai ca viu. Unde ii plecarea?"
"In sara asta la 10, de aici din autogara. Sa nu te joci cu mine, ca te prind".

"Ma duc in Germania, mama, nu plange, ca ma intorc. Ne-am certat, da, a plecat. Nu stiu unde. Nu ii copilul meu, mama. Is in Bucuresti. Cine m-o vazut? Te-o mintit, mama, is in Bucuresti."

"Borata ii tara asta, sa mor io."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu